Tuesday, October 28, 2014

DIY Storage Tube from Pringles can

Assalamualaikum semua...Lama pulak kali ni dijangkiti penyakit "M" nak update blog...Selalu terkejar2 sangat sampai nak pandang blog pun susah...Anyway, TQ pada yang masih sudi bertandang ke sini walaupun Puan blog sendiri sangat mengada blog sendiri pun x berapa pandang.

Masih lagi dengan kegilaan 'memungut sampah' dan cuba repurpose semula...Ecewah..Padahal benda celah kuku je pun sibuk nak gebang kuat2 kat sini...Kikiki...Bagi can la ye...dengan keadaan internet yang macam nak kena lambung ni dan juga keadaan kesihatan yang x mengizinkan...saya cuba jugak la update supaya saya x rindu sangat dengan blog ni..Ye...saya tau awak semua x rindu pun...saya je yang over rindu blog sendiri..kikiki

Kali nak nak share berkenaan bekas pringles yang dah patut2 dibuang lepas habis makan tu..saya sibuk nak kutip dan jadikan bekas storage di dapur.

DIY Pringles Storage Tube


So inilah bahan2nya..yang terlupa nak snap adalah gunting dan pembaris. Lain2 yang tertera dalam gambar adalah: Wrapping paper (saya google dan print sendiri saiz a4 je sebab tinggal sikit je balance untuk 1 can kalau guna saiz a4), Bekas Pringles yang dah habis (sesungguhnya ini adalah bukan iklan Pringles), Label sticker dan Double-sided tape.


Setelah diukur bekas ni saya Double Tape kan bekas ni di sekeliling bahagian atas dan bawah serta bahagian menegak..supaya kemas melekat masa membalut nanti.




Sila fokus kat bekas ni jne...sekeliling yang menyepah tu sila buat2 x nampak...ngee


Siap balut terus labelkan je..Saya dah pernah tunjuk cara melabel dalam post SINI dan SINI


Lekat je pun..Huhu


Siap...Setakat ni ok je sebab saya letak barang yang x perlukan kekedapan. Tapi sebelum ni Pringles yang tersimpan dalam tu pun memang x lemau pun kan...Cuma saya nak make sure letak benda yang x senang rosak. Ni dah dekat 3 minggu saya x blogging kan...stakat ni check barang dalam tu ok je..xde pape kerosakan pun..Huhu...Ni baru 2 kumpul..Itupun setelah dah berapa banyak dah bekas ni terbuang..Kalau banyak lepas ni maybe bole melarat kat bilik anak2 pulak...Ada sapa2 yang ada penyakit macam saya mengumpul barang2 buangan untuk repurpose semula? Kalau ada...Silakan share dengan saya k...Boleh la curi idea sikit...Wakaka

Sekian, TQ for reading,
Wassalam




8 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

sy rindu!!! hehehe. :)

Fizah said...

sentiasa mengkagumkan! :)

NabilaHasyim said...

Saya guna jgk bekas ni simpan lilin dan baja taik ayam, kekeke.
Dried mushroom tu, shiitake ke? Sy simpan dlm peti Sejuk hari2 rosak. Klu bo simpan mcm ni, nk buat jgk ler...

Unknown said...

Nurizzah Majif: Aiseh...rindukah? haha

Fizah: mana ada...ini cuma barang buangan yang diselamatkan aje....huhu

Nabila: Taik ayam? isk...anyway, haah..tu Dried Shitake mushroom...Ok je saya tgk simpan kat dalam kabinet je pun...xde apa...

Juliet Le Sweetheart said...

kreatif! as always! (^^)y
Saya suka! saya sukaaaaaa!!!

washura10 said...

Sy baru berjinak2 dalam berblog psl deco2 n DIY brg rumah..jupe blog nih..sgt2 suke dgn idea2 kreatip n fresh..citarasa tu sama..suke serba serbi la hasil dlm blog nih..
sudi2 visit blog newbie sy..

http://syurgawashura.blogspot.com/

Wa said...

wahhhh.....kreeatif2..nanti nak cuba jugak la.... :)

Shafique Izzuan said...

Tak sangka boleh juga digunakan kembali. Memang best idea ni.