Monday, June 16, 2014

Living Hall Mural paintings by Harith Daniel

Assalamualaikum semua...Hari ni xde DIY..Just nak share recent punya add on kat rumah iaitu mural painting...Sapa yang betul2 kenal saya akan sangat masak dengan perangai saya yang sangat sukakan kelainan...Sorry cakap..saya sangat x suka rumah sama dengan orang..Maybe sebab zaman kanak2 saya dipenuhi dengan travel dok pindah sana sini membuatkan saya cepat bosan dengan benda2 norma..eceh...


Actually dah lama teringin nak ada artist datang rumah lukiskan sesuatu untuk saya..x kira la pasal rumah or whatever..saya ni tangan kejung nak melukis..tapi sangat dengki dengan orang yang pandai lukis or Artsy Fartsy people ni..Memang dengki..sebab saya langsung xde bakat...So bila saya dapat 'tangkap' bakat yang ada pada 3 beradik a.k.a sepupu saya ni..memang simpan niat...one of them mesti kena lukis gak untuk saya!

And finally...tercapai jugak hajat hati...Bila En Dadi bagi green light untuk saya pikirkan macam mana nak deco wall kat ruang tamu rumah...And like I said earlier...saya x suka benda2 norma..Saya makcik2 yang x sedar diri dah jadi makcik...huhu

It took Harith 4 days and nights la of course untuk melakar..mengukur...cat dan outline semua...tu x campur yang dari awal dia study apa yang saya nak dan make it into reality..Memang kagum la hasilnya...I was just so glad sebab some people just seems to be the person yang kena ENJOY(That's me!) and rather than the ones yang gila kena buat semua ni...Susah gila okeh!!



Image: Harith Daniel



Image: Harith Daniel


Image: Harith Daniel



End result...Gila Cadbury x?


Terus lap dengan kagum x habis2..

Bila saya post gambar saya posing di dinding ni di FB..ada yang direct msg saya dan En Dadi bertanyakan harga...Siap ada yang suruh whatsapp gambar terus sebab nak buat kat rumah baru diorang jugak...Maknanya berminat kan....Well, minat xpe..jangan tiru design ai ni ye...and eventhough ini 1st job si Harith ni..You could still see the passion kan...Dia paham konsep yang saya nak...dan hadap je apa saya masak..tu yang paling penting...hahaha

Yang lagi best..sekarang ni saya dah ada tempat best untuk mengada2 jadi model x sedar diri...Padahal....Aiolls la manusia yang paling x suka bergambar...Kahkahkah...To tell you the truth...sampai hari ni (since jumaat lepas) sofa x beralih2 sebab rasa sayang sangat pulak nak cover lukisan tu...PFFTT..Nasib En Dadi sangat sekepala dengan saya dan dia suka dengan air tangan Harith...Siap peluk bagai lepas tgk end result..Peluk si Harith tau..Paling penting..xde la asik cliche nak letak wallpaper je...Gituu...

Sapa2 yang berkenan bolehla check out Instagram Harith Daniel..Dan apa2 nak custom drawing semua boleh through him in person..Dia belum jadi artist famous lagi..so cepat2 PM dia sebelum harga dia makin mahal...kahkahkah...Dan sekarang ni..sila layan Selfie ngada2  saya jap hari ni...Semangat  sangat ni...Sebelum balik kampung pun En Dadi kena layan tingtong wife dia bergambar...Esok kena tukar header blog baru la nampaknya...Wakaka








Mengundang sangat kan..nak tunjuk dinding ke nak tunjuk orang ni? 


Sekian, TQ for reading
Wassalam



10 comments:

Dilah said...

wahhh... cantik sgttttt.... nampak real.. dulu masa sekolah sy suka lukis gambar2 cam ni.. time dengar cikgu mengajar ada je conteng kat buku..haha.. tp utk wat dekat wall ni mmg super penat la dan teliti..

Unknown said...

tu la kan...susah..tapi berbaloi la tgg

Fizah said...

masyaAllah.....cantiknya!!!! KAGUM terus! :D

Unknown said...

Tima kasih Fizah.....kepada Harith..haha

FIZA AZIZ said...

cantiknye! cantiknye! cantiknye!!

mystitchycraft said...

cantiknya..super wow!! tingin nk gak kt dinding rumah..ngggeeee..

myfara FLK said...

cantik...

Unknown said...

drawing tu adalah sgt ohsem !

Juls Julie80 said...

*Pengsannnn*

Kretippppp sgttttt <3

Sizzling Suzai said...

kemain lg ahkak!!!! amboih mmg minat tol DIY ye sy minat gak tp de pnyakit malas LOL LOL LOL hahahahha so keep on goin kak n btw yg car keys tu pn sgt mngagumkan :)