Thursday, January 28, 2016

Diy TYPO Inspired Pennant Flag

Assalamualaikum dan hai semua..Kali ni nak share Diy Wall Art saya yang sangat mudah...dan juga murah....Inspirasi saya datangnya dari produk Typo...sebenarnya malas nak buat...Tapi disebabkan xde wordings yang saya suka so saya decide nak custom sendiri.....Lagi best..... ;D

Inilah dia pennant flag by TYPO


And di bawah adalah bahan2 yang memang dah ada untuk projek DIY kali ni..



[ Kain Felt (Saiz ikut suka), Typo Felt Notice Board Letter pack, Kayu 'Dowel', Tali (Saya guna Jute Rope) Pisau / Gunting, Gam]



Ok...Mula2 potong dulu kain Felt tu jadi bentuk Flag macam ni....Saya potong buta2 je...so xde ukuran....Nampak x senget2 tu...Namun ahkak xnak kisah pun.....kekeke


Then pilih dan susunkan huruf untuk perkataan yang diingini
(kalau xde huruf2 macam ni...boleh guna felt  gunting huruf2 tu...or huruf kayu/foam yang banyak dijual di stationary..Ikut suka...


Susun




Then tampal


Dah siap menampal huruf2 tu....sila jahit  or in my case yang malas ini...tampal kayu 'Dowel' di bahagian atas untuk memudahkan penggantungan....


Akhir sekali...silalah ikatkan tali di kiri dan kanan kayu dowel tu...


Bolehla digantung bersama2 dengan wall art yang lain.....
Saya buat biasa2 je....Korang buat mesti lebih baik dari saya.....


Sekian dulu
TQ for reading
Wassalam





11 comments:

Alia Farhan said...

Wah kak...nice

Juls Julie80 said...

sangat222222222222 kretippppppppppp

Unknown said...

maseh2.....

atenmunirah said...

Simple yet nampak mahal. nak try! thanks for the idea kak! <3

Unknown said...

tq dear...nnt dh buat bgtau ye...nak tgk....

NabilaHasyim said...

O'gosh, awak ni byk idea best2..
semua omputih style..
i like 100X :)

psst: mana nak beli gam putih tu, kedai hardware ke?

Unknown said...

TQ Nabila....semua sebab minat....gam2 saya biasa beli di kedai hardware or yg awak mention ni saya beli di Spotlight...

Hami Asraff said...

Cantik. Kreatif.

Juliet Le Sweetheart said...

Simple but nice... I like! :)

nurin khairi said...

nak tanya beli wood dowel tu kat mana ek.? kedai kraf ada ke

Unknown said...

Nurin Khairi: saya beli di Spotlight...Tapi rasanya kedai kraf mesti ada...essential tool ni..haha