Thursday, April 3, 2014

Ramblings: The fifth year of togetherness

Assalamualaikum semua...No..no...hari ni xde DIY...Hari ni nak berceloteh je...Harap2 x panjang la ye..Nanti bukan ada sapa nak baca pun...Haha..Well, today is our 5th Anniversary sebagai suami isteri...Syukur Alhamdulillah  akhirnya sampai jugak 5 tahun saya menjadi isteri En Dadi. The longest relationship I ever have in my whole life (Err...dengan lelaki la maksudnya..)

Bunyi 5 tahun tu macam 'ELEH' sangat kan..Tapi nak menyampaikan 5 tahun tu....PHEWWWWW...x senang rupanya....Dari sebelum kahwin dah macam2 dugaan...ingatkan dah kawen dah 'selamat' dah... rupa2nya tu baru basic je yang sebelum kawen tu....Banyak lagi rintangan yang teramat2 besar dan susah payah yang perlu dilalui...Tapi Alhamdulillah...Segala tangis..ketawa...sedih..gembira tu...berbaloi...

Kenapa berbaloi? Sebab Allah dah kurniakan banyak sangat rezeki yang x terhingga sampaikan saya rasa x cukup lagi terima kasih saya pada yang Maha Esa dengan kurniaNya...Kalau sebelum kawen ni saya panas baran...keras kepala....En dadi pulak..tau ngan gitar je..Lepas kawen kami jadi saling melengkapi...Maybe x sempurna pada orang lain..But we complement each other...Kalau saya marah...En Dadi sabar..Kalau dia stress...Saya ok...So...xde apa lagi nak dikeluhkan....Kecuali keazaman kami untuk membesarkan anak2 dengan sebaik mungkin supaya diorang tau kami ni sebagai mak bapak dah berusaha yang terbaik untuk mereka..





X semua masa2 kami selama 5 tahun ni bahagia sepenuhnya...x sepanjang masa saya happy dengan perangai En Dadi dan anak2...Tapi kekurangan mereka tu lebih kepada mengisi ruang hati saya bila mana En Dadi berjanji nak bagi saya rasa ada FAMILY, dia sebaik mungkin cuba tunaikan walaupun kadang2 memakan diri dia sendiri...Dia berjanji nak bagi saya rasa ada rumah sendiri...Kami sama2 usaha untuk adakan jugak rumah...walaupun semuanya sederhana..x mewah...saya sampai x rasa pun saya perlu rumah banglo..kereta besar berderet untuk buat saya rasa bahagia...Yes...we had our moments of ups and downs..tapi setakat ni Alhamdulillah kami berdua mampu lagi nak settlekan sendiri...Cuma Allah yang lebih mengetahui....


Err....gambar senonoh semua dah tayang..tinggal yang x senonoh je belum..
maklumlaaa...jarang selfie berduet ni..hihi

Oklah...saya pun xnak berceloteh panjang lebar sebab bukan bukan kebiasaan saya nak celoteh panjang2...Tapi yang pastinya saya amat2 bersyukur dengan kehadiran En Dadi dan 2 otomen ni...

"Ya Allah, kekalkanlah JODOH ini hingga ke Jannah & peliharakanlah rumah tangga kami agar sentiasa aman & damai serta dijauhi daripada segala cubaan/dugaan yang merosakkan ikatan kami. Amin"

Sekian, tq for reading...
Wassalam...










7 comments:

imie fatiema said...

hepi anniversary dear..ameen..semoga bahagia hingga ke syurga..tambah otomen lagi takpun barbie princess hihi

Fizah said...

hihi...gambar mcm video tu pun comella..mmg kreatif sgt ni...=)

O'gosh Iskandar said...

Huhu..tq fizah..gambar tu just ambik dr phone punya apps...dia jd sendiri..xtau pun nak buat cemana...

O'gosh Iskandar said...

Tq cik imie...barbie eh....insyaallah...akan diusahakan..kalau tuhan perkenan dapatla..huhu

~SHiLA~ said...

epy 5th anni!

Miss Boo said...

slmt ulang tahun kak :) hope hbgn kak & husband kekal hingga ke jannah aminn... :D

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

happy aniiversary,dear.May Allah bless both of you with lots of love!