Wednesday, March 23, 2011

Baru aku faham...

Dulu aku ada sorang kawan....
Aku selalu x sependapat ngan dia
Dia memang sangat2 dan tersangatlah anti
Ngan perempuan...
(kawan aku ni pompuan tau)



Jadi aku selalu kene berdebat 
Sampai ke tahap muncung2 ngan dia 
Bila aku kene selalu pertahankan
Kaum2 perempuan yang aku anggap x berdosa ni

Ada je la yang x kene...
Kadang2 aku sendiri confuse ngan dia...
Dia sendiri perempuan...
Tapi asik ada je x kene ngan kaum dia sendiri....


Dia selalu cakap perempuan EMO...
Suka cari gaduh...
Benda2 kecik pun nak kepoh...
Lagi banyak buat dosa dari lelaki la...
Asik nak ngumpat je..
Dan macam2 lagi la...

Ate dengo dia punya alasan macam tak berapa nak logik tu....
Mana la aku x jadi EMO...
Even aku cakap x semua perempuan macam tu..
Dia tetap nak perlekehkan jugak...
Maka jadi HULK la jugak aku kengkadang..


Kawan2 yang lain sampai pelik ngan kitorang...
Yang sorang kemain ANTI-nya...
Yang sorang lagi kemain PRO-nya..

Tapi sekarang aku akui..
Ada betulnya jugak kenyataan dia 
Baru aku faham...
Perempuan ni memang selalu diselubungi EMOSI...
Kadang2 memang la perlu...
Tapi ni kan zaman dah moden...

Takkan kita nak jadi orang yang macam tu lagi...
Malukan kaum sendiri je..
Kalau x suka tu dah la...
Tak payah la nak tambah cari pasal..

Yang pelik tu...
Dah aku block 'mike-mike' yang mencari pasal ni..
Masih jugak nak CARI PASAL
Aku bukan artis la wei...
Aku block tu sebab aku nak prevent korang dari tambah sakit mata
Kalu ter'UPDATE' pape pasal aku...


At least kurang la jugak dosa2 korang tu..
Napanya yang x paham..
Aku ni bukan budak2 lagi..
Aku paham la kalau orang tak suka...
So aku just 'keep my privacy' je la..

Sapa yang salah ni...
Aku ke....korang?
Apa lagi x puas hati...
Dah aku diam je terima perangai korang tu..
Still x puas ati lak..
Tetap nak cari pasal..

Yang tak paham tu ada plak pengikut ala2 setan gondol
Dah tau salah pun folo je apa si bos setan tu cakap dan buat..
Pelik..pelik..

Sorry la aku panggil setan..
Bukan nak kurang hajar..
Tapi jiwa korang tu memang dah diselubungi setan..
Semayang tonggang tonggek..
Tudung tutup litup kemain..
Tapi....


Dah la...
Kalau aku cakap lagi.. kang ada lak aku pun sama tergolong SAMA macam diorang...

p/s: Hmm....Kawan2 yang masih boleh dianggap kawan...
.terutamanya yang sentiasa menyokong aku 
kala aku memang keseorangan macam ni....
Thanks sesangat sebab sentiasa bagi semangat....
memang sayang korang ketat2 punyalah...Muahs..



2 comments:

bunga_ros said...

saba je la bebyk yek.. Kita doakan orang macam tu diberikan petunjuk olehNYA.. Amin..

Balqees Amanda said...

saya perempuan dan saya baik..tak noty2 pon.;D