Tuesday, January 4, 2011

Mana yang LEBIH baik...

TAHUN 2011
Aku xmau buat resolution @ azam
sebab aku bukan x berwawasan atau xde impian..
aku orang yang penuh cita2 dan juga yang suka
berangan2 tentang macam2 benda..

seriously..
aku xnak serious dengan benda2 remeh macam

Nak kuruskan Badan
Nak Kurangkan Makan
Nak Kurangkan Shopping On9

sebab apa?
sebab benda2 tu bukan azam tahun baru pun
hari2 aku ada azam macam tu..
tahun ni aku xmau hanya setakat bunyi-je-lebih
tapi xde isi pape pun..

sebab kita kena lebih bersyukur...
dengan setiap nikmat yang ada..
dan apa yang kita takde..

kenapa?

sebab ada orang yang ada..
tapi tetap x berusaha
menilai kebaikannya...
kadang2 keTIADAan tu adalah lebih baik...

contohnya...



Mana lebih baik...
korang rasa...


 Ada dapur gorges pam-pum-pam ngan segala...sume benda complete...tapi x masak....


dengan



Dapur kayu...tapi segala macam resepi dah konker...
tomyam...ikan bakar...rendang..sate....


Mana lebih baik...


Ada rumah besar..tapi hari2 tinggal sorang2 berduka lara..



atau




Bersederhana...tapi meriah dan bahagia...


Mana lebih baik...


Ada moto sport gila...




dengan



Keta kecik cenonet tapi bila hujan x basah..


Mana lebih baik...


Ada kredit kad...tapi sebenarnya hutang berjuta..



atau



Bayar CASH dan sekaligus hati pun senang


Mana lebih baik...
Kawan-kawan...


Ada HP mak bagi...siap prepaid lagi



atau



Nak tepon..kena bayar sendiri...

Kadang2..
Bersederhana itu lebih baik...

jom layannnn



Peace-s

18 comments:

Alin Marlini said...

tak mo ader azam psl selalu tak buat..nyway..selmt berkenalan..

O'gosh said...

terima kasih....selamat berkenalan and welkam!!

cik Diva said...

hahaa.. klaka lah.. tp betui gak kan

E.d.Y said...

yup betul..bersederhana lebih baik

Nurulbadiah Lai said...

betul sgt2..sederhana je ..lagi baik kn

♥CIK SHA♥ said...

bersederhana lah dalam semua perkara insyaAllah sentiasa bahagia...^_^

gadisBunga said...

live simple. be happy. that's better.

tapi kan, umah kayu kat atas tu kategori mewah tu...huhuhu~

O'gosh said...

huhu..tu umah panjang tu...sajer letak umah yang nampak 'meriah' sket...

mrmozuba said...

nice entry. Yup..syukur dgn apa yg dikurnia..dengan nikmat yg ada...

eMMe said...

syukur dgn rahmat dari Nya~

beLLa said...

bersederhana jela dalam semua hal. tu lebih baek ;)

Pencacai Alim said...

tak perlu berazam..jadikan setiap apa yg kita buat tu sstu yg baik dn dpt mmberi manfaat kpd semua makhluk..

hans said...

aku malas memasang azam
kalau betul nak sesuatu benda aku terus jer buat dan cuba capai

P/S : Pandang Kemana Tu? Rimaslah!

Fxysche Nas said...

sederhana lebih baik andai ianya lebih mmbahgiakn..
tp biasalah lumrah manusia sntiasa mahu kn sstu yg lebih..
=(

Peminat Katie Holmes said...

malas nak berazam la kak.
lagi suka buat ikut dan jer.
mana sempat kita buat.haha

Idayu Suraya said...

suke suke entri ini..........hehehe tapi hp yang mak bagi n siap kedit itu adalah yang terbaekkkkkk hahaha

fathiahRAIHANA said...

haha.mstilah bersederhana lbey baek :)
i like this entry .
n , saya suka lgu tu :)

EmanCloud said...

wah perbandingan yang menarik. alhamdulillah.. mari sederhana..