Tuesday, January 11, 2011

Dan..KITA pun ikut aje......

Bangsa kita...Melayu kita...Aku terharu..
Bukan berbulu..Suka memuja...Malah teruja..
Mengapa begitu..Aku x tahu....

*intro style membebulukan sket* 




Penah dengar kan...
Bila saper2 BENGANG or MARAH
(well, kadang2 kita sendiri pun!)
kita MENCARUT...
or 
CURSING la bahse inglishnya...
sebab orang melayu ni 
kadang2 speaking x pandai...
tapi tang mencarut pandai sesangat...

--


--


--


--

Tau x asal usul dia?
Ala....mencarut tu la...

Meh sini biar aku cerita...


KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..

WhatTheHell - kenapa?
sebab orang yang mula2 cipta tu 
xtau atau x sure apa itu NERAKA...
*nak rasa? meh sini aku bakar tangan tu sket..pastu kalikan la 30,000,000 kali rasa dia ye*

dan...KITA pun ikut aje...

--

--

--

KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..


WhatTheFuck - kenapa?
sebab orang yang mula2 cipta tu 
sangat MORON aka budus dan menjalani seks gaya bebas...
*orang ISLAM terutamanya melayu...xyah la dok sebut2 ni dah...*

dan...KITA pun ikut aje...


--

--

--

KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..


Shitkenapa?
orang yang mula2 cipta tu 
dia adalah orang yang memBUANG merata2
xpun pernah ada pengalaman 'terpijak' kat mana2 ...

dan...KITA pun ikut aje...

--

--

--


KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..

Asshole - kenapa?
sebab orang yang mula2 cipta tu 
xtau sebut jamban aka toilet bowl...
*terpikir x maybe umah dia cuma jenis gali lubang agaknya*

dan...KITA pun ikut aje...

--

--

--

KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..

Motherfucker - kenapa?
sebab orang yang mula2 cipta tu 
x sayang emak dia dan telah merogolnya...
*apa lagi nak kata*

dan...KITA pun ikut aje...

--

--

--

KORANG TAU x...

Bilamana orang nak maki hamun dan dia kata..

Boleh menyebabkan airmata tau ke..
Bitch - kenapa?
sebab orang yang mula2 cipta tu 
x kenal perempuan dengan betina...
*jenis anti perempuan mungkin*

dan...KITA pun ikut aje...

Banyak lagi sebenarnya..
Aku malas nak citer dah..
Paham2 sendiri la natijahnya ye...


Kita cakap orang memang la xpe..
Cuba sendiri yang kena...
Baru la tau penangannya...
Insaf2 la ye...

Peace-s




15 comments:

taliff said...

Sokong!!! imagine kalo si A tgh berjalan dan tersadung batu...dan ...."oH mak Kaw !@$#%^#$!@#@#%$^$3....Owh Nenek Ku !@#$#$^%$&%#@$#^$%&%" Teeeeet!!! (eHHH, tu bukan melatah ke?? hehehe)

Bahasa adalah Budaya...Peace

O'gosh said...

hehe....sebab terkena tadi la..ngan pompuan lak tu...huduh sangat!

Elixindora said...

like2,..*&^%$#@!~,..never say never to "dont curse"

Idayu Suraya said...

yesss..i like diz entry....sian kan org melayu..huhuh..kite pon kdg2 ade gak terckp bende2 gitu

E.d.Y said...

huhu..nice entry lah

Heidi Shafiq said...

tu la.. bangsa kite seronok mencarut.. aku pun x fhm.. hish..

O'gosh said...

hehehe....tolong ingatkan aje...

~naddy~ said...

betoy tu, smua pakat ikut je, xtau pon ksan d kmudian hari, like ur entry

Peminat Katie Holmes said...

baiklah.tak carut dah.

princess miLo said...

say no to curse !!! ahaks...

Lulu caldina said...

cepat g' blog lulu

~ ナフィルザ ~ said...

hihi~
nice entri

zetty said...

yeap..don't cursing!! mencarut bukan2 merendahkan personaliti seseorang tu, nampak macam perangai tah ape2 je huh..tambah2 kalo pompuan mencarut..Aduh!!huduhla bangat! please org2 yg slalu mencarut jage la percakapan n tingkah laku coz ia m'gambarkan peribadi kita..btw, nice entry n gud advice actually! :))

ctpayong said...

sebab melayu ini penuh adab sopan..bila cakap dalam bahasa melayu terserlah lah kurang ajarnya. so bila bercakap 'curse words' dalam bahasa penjajah nampak hebatlah konon-kononnya.

yang baik perlu diteladani.

O'gosh said...

HOHO...xkan melayu hilang di donia...