Friday, December 10, 2010

Jenis Kanak2..-Part 1


Saje nak update blog tapi nak cerita benda ringan2 je, mari ku ceritakan tentang kanak2 yg baik, loving, santek, swit mwit and senang kata "baek punya" bak kate  En Dadi, "budak2 sot!" (sot a.k.a siot - means comel-noti2 gitu...pepandai aku jer...) Sukala kan korang mak lang puji2 nie kan? kan? kan?

Actually kanak2 ni adalah anak2 sedara aku yang paling rapat dan paling dekat skali.. Kat FB situ ada tertempek muka2 diorang, so kat sini ku extent lak cter pasal karakter diorang, hobi ke hape ke ikut suke pale jinggut ku la dan mengikut kata hati dan mata aku jugak..

*okeh...jom bermula*


1.  Kanak2 'SMART'

Dia ni sangat bijak sebab terer matematik....sume benda nampak "BAPAK SMART" kat dia....baru darjah dua...
nama = ARIF         

sangat TERER gila main game...segala benda yang ada game akan diterjah!
tengok tu...dak Boy pun sibuk blaja main game ngan dia...
"BAPAK SMART"!!


taktau pe yang dak Boy berkenan sangat ngan si Arif ni...sangat ber'chemistry'...
satu je den x goma....
kuat sangat makan 'jajan' ngan megi...
kalu x sengih/ketawa ENSEM la...kalu x..gigi hancus


      2.   Kanak2 'MENAKJUBKAN'



sangat comels...
ble mengkalahkan carta era or carta hotfm....
dia lagi update pasal lagu2 terkini..
nama = NABIHA     
*kadang2 bleh tambah SOT gak kat nama dia*

Pandai Posing2...



                          
                              Berposing lagi walaupun tanpa 'props' yang hebat...
                          namun tetap MENAKJUBKAN!!

                                  

                  
                   walaupun baru umo 3 taun...
                 tapi berkeupayaan bertutur menggunakan perkataan2 susah...

              perkataan feveret = MENAKJUBKAN *siyes weh!*
    

 3.   Kanak2 'COOL'


well....ni dah melepasi peringkat budak dah...
tapi bleh ar...nama = NUHAA
dah nak dekat masuk ke alam anak dara dah....taun depan UPSR....
aku cakap 'cool' sebab suka wat hal sendiri....x kaco orang...
garang x garang...but still sayang adik2 die yang kat atas tu....

Actually....ramai lagi anak2 sedara aku yang belum abies ku story de mory kat sini....nantilah...time2 ku nak 'ringan2' nanti ku sambung......hehe...stakat ni aku wat story pasal diorang ni pun sebab diorang adalah yang terdekat dan terapat ngan family aku....

apapun...mereka2 ni penghibur...despite noti2 yang tak terbedung tu....

terselit kelucuan yang bleh menjadi sengihan di kala sepi...

Gambar2 ni pun koleksi peribadi dr FB diorang yang aku rompak....huhu....*semata2 nak wat entri ni...*


Harapan aku...sama la macam anak sendiri....moga2 menjadi anak yang baik....berbakti pada mama+babah....and...last but not least, menjadi generasi yang berguna....


Cewah!! 
emo ko GOSH!!


k la....nantikan part tuuuu 2

peace-s

No comments: