Monday, March 4, 2013

Arell is already 3

A

ssalamualaikum semua...dah petang rembang cenggini baru nak update kan....orang pun dah lemau nak membaca....xpela...As long I still love u always....Eh? Last2 weekend saya memang bz menggila....sampaikan nak buat celebrate birthday Arell pun jap jadi...jap nak cancel....Last2...DYYM Seri Paduka En Dadi dah bertitah suruh jugak buat...So, I xkan nak melawan ye x...rasa serba salah jugak kalau x buat pape walaupun dia bukan paham lagi orang sambut birthday dia ke tidak....

So, dalam masa dah 3 hari saya macam orang gila fight nak buat kerja dengan fight nak menyiapkan serta memikirkan menu-deko-tempat nak menyambut birthday si Arell ni....Fuhhh...penat jangan cakap la....Maklumla...En Dadi tau order je..then buat QC ok ke x semua2 apa yang ai buat....komplen itu ini...then ai kena la pikir balik apa2 nak buat....Nasib mak SuperMOM tau nyah!

Sebelum tu saya nak mintak maaflah kalau saya x menjemput sapa2 dari blog ni datang sebab saya dah kelam kabut...so, saya risau jugak kalau saya x mampu nak melayan+sediakan masakan untuk ramai orang....Saya buat pun cuma kat astaka Tasik Titiwangsa je. Kononnya malas nak pikir pasal kemas mengemas bila dah sudah party birthday tu nanti...hehe...dasar...

So layan la gamba yang x seberapa ni...kalau nak tunggu saya edit cantik2 nanti mmg xkan berupdate la nampaknya...sebab setiap kali saya cuba edit...konfom saya sendiri x berkenan...still nampak/rasa cam huduh je...Sikit2 bolehla...




As for the cake, dah x sempat nak order dari mana2 dah...saya google je kek yang senang dan konfom jadi...sedap x sedap lain cerita.....bole gitu? Tapi alhamdulillah jadi....As for the deco, puas jugak saya sorokkkan mainan si Arell yang saya nak guna tu kejap...siap basuh lagi bersih2 sebab saya malas nak pikir hiasan susah2...Ramai kata sedap..So, Alhamdulillah...

Resepi: Whipped cream - pukul then bahagi 2 - satu campur coklat, satu campur peanut butter - kacau sebati - then ambik biskut marie (coklat) susun dalam loyang lapis selang seli antara coklat dan peanut butter mix tadi - bekukan/sejukkan - sapu whipped cream + coklat yang dipukul di keliling kek (nak tutup kecacatan)- then tepek dengan oreo yang dikisar - Hias ikut suka...Oh ye...tu bukan batu ye nak..itu memang coklat bentuk macam batu...pada sesapa yang xtau la...

Senang kan! X payah bakar2 bagai...

Belakang tu saya saja hampar kain kot2 ada orang nak duduk xla kotor....kaler Biru kuning tu dah macam nak semayang kat kuil siam je pulak kan...Oh well...recycle yang tahun lepas je sudeh....jimat

Main dishnya ini ajelah...: Roast chicken + Potato Salad + Corn...macam ala2 Nandos gitew....
Then angkut je sos apa yang ada kat rumah for people to enjoy....Bekas dia je x berapa nak enjoy...sebab besar sangat sampai nampak macam ai kedekut pulak....eceh....
Semua ni homemade la cik oi!
Ingat ai x pandai masak ke

Dalam banyak2 orang..budak ni paling banyak melahap kek tu....

Yang empunya Harijadi...langsung x heran...tau dapat mainan banyak je...
Belum pape dia dah angkut 'lori' dia atas kek tu....Huh!
Mainan jangan harap la...nak ambik gambar pun x bagi....
Kalau tahap 'ciwi' dia sampai memang macam tu lah...
Oh ye..walaupun dalam keadaan tergesa2....nak jugak 'Cik Kiah' bertema2 kan. Temanya Construction Birthday Party...X sempat nak reka macam2...sticker, poster semua google je...then edit...pastu print sampai muntah...Goodie bag pun buat yang simple2 je...cekau je 'jajan' anak2 bawah meja...then wrap sekali ngan colouring book custom made punya...plus pensil color....abis cerita...



Alhamdulillah semua berjalan lancar...walaupun hari sedikit panas...sampai laku semua air tajaan we olls...so far, ni party tersenang nak organize sebab balik dah boleh lenggang kangkung sebab semua dah settle kemas. Makanan pun x tinggal banyak...dapat la saya dan En Dadi melantak jugak memandangkan kebulur dari pagi x makan....

Sebelum tu...saya nak jugak selitkan ucapan Happy Birthday buat Azrell kesayangan saya dunia akhirat.  TQ for this opportunity to be your mom....last but not least, pecah kaca, pecah tong...sudah baca harap jangan buang dalam tong....Lalala....Bukti ni......kalau dia bebel2 kata saya x sayang dia, lagi 10 taun ke...saya akan tunjuk post ni pada dia...Huawawawa....Papelah punya mak ni....mental betul...

Sekian, Tq for reading.





4 comments:

Unknown said...

Sebenarnya ko sgt kreatif. Untung anak2 ko.. btw happy birthday to Arell semoga jadi anak soleh!!!

Namee Roslan said...

bagusnya. saya tengok family akak ni banyak buat sesuatu spontaneous which is sangat cool ! :D takpe, mungkin umur Arell ni dia tak faham apa erti bithday. tapi setiap tahun tu kenangan. compile, bila dia dah 5 tahun tunjuk kat dia :D best nya !! :D happy birthday untuk Arell !! :)

Aimacomel said...

Selamat haei jadi Arell.. Cepat2 besat jadi anak yg baik ye :)

~SHiLA~ said...

wah celeb besday arell.mesti dia suke.epy besday arell.bujang dah ank kite.hehe