Monday, August 13, 2012

Lord of the Lemang: Pak Ali

A
ssalamualaikum kawan2....Salam Ramadhan ke-24 semua...mesti ramai yang dah ala2 lemau je nak kerja minggu ni kan....Al-maklum...kan dah nak dekat raya dah ni...g keje pun bukan buat keje sangat pun...ada x ada, cuma buat syarat je...alahai....aku cakap aku le terutamanya ni....huhu

Sapa tengok JJCM semalam...? Ada satu segmen tu tunjuk pasal rendang famous amous Pak Ali yang kat MRR2 tu kan....Memandangkan En Dadi je sorang yang puasa semalam-----Opps! Semalam je last ye...hari ni ai puasa okeh....So melayankan je la tekak orang bernafsu tu terliur tengok lemang Pak Ali tu...Kalau aku, bernafsu tengok Man vs Food baru aku tangkap leleh...

Nasib baik reachable kan...dekat x dekat gak la...Siap ada dalam GPS lagi noks....Kelas Pak ali ni punya lemang...Kalau Google pasal lemang Pak Ali ni mmg la senang amat...banyak orang bercerita pasal kesedapan lemang dia....So, nak xnak, terpaksa kitorang anak beranak meredah jem gak nak menyampai ke situ...

Lokasi Lemang Pak Ali ni mmg terbaik jugak la...senang je..tepi jalan....Memandangkan kereta dah berderet sepanjang jalan menuju ke gerai dia tu, time nak keluar kete p beli, mmg agak bahaya sikit la...kereta yang lalu lalang mmg laju macam xnak beraya je gamaknya...maka terpaksa la En Dadi keluar sorang je p beli....

Lemang Pak Ali
Kredit: Ajid77
Kredit: Iena

Kredit: Masak-masak
Aku nak upload gambar yang aku snap sendiri guna phone...tapi punya la berejam aku try x dapat2...blogger buat hal ke....aku nyer pc buat hal..aku pun dah malas nak pikir..terpaksa la aku google gamba2 sekalian tu....Ok, back to review Pak Ali - Lord of the Lemang ni....

Dia punya lemang mmg sedap nak oi!...ni x dibayar untuk memuji ni...memang lemak, cukup rasa ngan masak sekata lemang dia...x keras langsung...kerak2 tepi pun xde....senang je anak2 aku menelan sama....beli dah la sebatang je. Kecik pun dah RM10 tau..plus ngan rendang lagi dalam bekas tupperware bulat taufu-fa tu Rm5...memang berbaloi2...Nasib aku bukan peminat lemang. So, xla kempunan En Dadi nak melantak kaw2..

So, kalau sesapa berminat...silalah terjah gerai Pak Ali ni ye....Alamatnya macam yang tertera kat bawah:

Lemang Pak Ali (Warisan)
35, Jalan AU 5
Lembah Keramat
Ulu Kelang
Kuala Lumpur

Tel No: 013-309 0864

P/s: Bahaya gak sesekali tengok JJCM time bulan puasa ni kan....hehe

11 comments:

Unknown said...

wah..macam nak kena serang je kedai ni..hehehehe. nampak menarik tu

Mrs. Norrie said...

LEMANG DIA DAH BERZAMAN GLAMER, KLU WAT O[EN HOUSE MEMANG BELI KAT DIA JER BERPULUH2 BATANG....MEMANG TERBAEK

mr.D said...

hahah..nama kedai mmg x bole blah..XD

Lelaki said...

bertahun dah dengar pasal pak ali tapi tak pernah rasa lagi lemang yer...

-meeSUPERGIRL- said...

wahhhh .. mcm best jee .. ad dgr2 jugak lemang pak ali nih . pemes kot ..

Unknown said...

sodap mak aihhh

Namee Roslan said...

ala kak ! sedapnya !! meleleh tengok! ni yg nak gi jumpa pak ali cepat2. haha

http://nameeroslan.blogspot.com/

Aty Fared said...

peerrggghhh..terliur...!! kelmarin beli gak ar lemang..tapi tak menepati citarasa...hurrmm..tunggu raye jer ar makan lemang lagi..;p

Anonymous said...

tiba syawal makan lemang

Pencinta mknn tradisi said...

Cube try lemang kemensah..b4 nk msk zoo negara..lemang derang pon mmg terbaik..kalah lemang pak ali..mmg mcm kne ganja..dah mkn nk mkn lg..sy da try..the best..kire dah boleh ganti lord of lemnh..

Pencinta mknn tradisi said...

Cube try lemang kemensah..b4 nk msk zoo negara..lemang derang pon mmg terbaik..kalah lemang pak ali..mmg mcm kne ganja..dah mkn nk mkn lg..sy da try..the best..kire dah boleh ganti lord of lemnh..