Tuesday, March 6, 2012

Jujur yang berBISA: Part 1

Seringkali kita dengar...
Orang kata budak2 x pandai menipu..
Kalau nak mintak pendapat..
Or saje suka2 nak tau apa bebudak pikir...

Maka..
Bebudak la manusia yang paling boleh diharapkan...

Gambar dicuri dari sini

Comel kan budak kat atas ni...
Presenting..
Ni salah seorang anak sedara aku
Umur baru 4 taun..
Comel...Memang comel...



Lagi comel bila dia cakap macam ni...


Nabiha: Mak Lang ni asik '--kap' je..
(Sambil folo aku masuk bilik)
Mak Lang: Ye la...Kan kita nak keluar...kene la mekap..
Nabiha: '--kap' banyak2 bukannya cantik pun...
(sambil seriously buat muka kerek!)
Mak Lang: Ye la...sebab x cantik la kene mekap...
Kalau dah cantik...xyah la mekap...(Terkedu + cover line)
Nabiha: Ye la tu...! (Muka kerek lagi)



see?



ada lagi...


ni masa time En Dadi x belikan Arell ipad lagi...
So, bila pegi rumah dia, saje2 la menempel tgk dia main...


Nabiha: Mak lang tau ke main ni..
(sambil tunjuk2 ipad dia)

Mak Lang: Mana la tau...Mak lang kan xde duit nak beli ipad..
(sambil buat muka sedih)
Nabiha ajar la cemana nak main...

Nabiha: Tu la...lain kali simpan la duit tu...
Ni x..asik shopping '--kap' je...Kan dah xde duit nak beli...

Mak Lang: (Terkedu lagi).....Ok!


Banyak sesangat perangai jujur dia kalau nak cerita..
nantilah...len kali sambung..

P/s: '--kap' = mekap

11 comments:

Farzlyna Mustafar said...

anak aku selalu ckp aku tak gemok. padahal aku gemok. haziq 4y plus.. hahaha..

O'gosh said...

err...tu kira baik la tu...dia jaga hati mama dia....

Namee Roslan said...

hahaha, sentap jugak nabiha punya ayat. hehe. budak2 memang jujur...tapi kita yg besar ni kena telan dan sabor jela. hehe :) comel.

Nini D.. said...

ooohhhooo...mmg boleh menanah perasaan! hahaha

~SHiLA~ said...

haha kelakar je bdk² ni kn.baye² tu mmg diorg men ckp je.tp bdk baye² tu ckp xsentap.klu kwn² kite ckp,sentaplah jugak.haha

madammondoq said...

i pun suka dengor my son cakap.. sangat jujur ok!

Liza Razak said...

mak aii...jujur sangat nabiha ni..boleh terkedu dibuatnya :)

aTy _faRed~ said...

eeerrkkk...sentap hati mak nak...huhu

lisa said...

memang jujur sangat T_T

aswadz said...

bijak sggh ye dia.

Makbed said...

lalalalalla... asyik bli kaapp je.